Kdy dát kolo do servisu?

1) Zdá se Vám, že kolo řadí hůře, než když bylo nové? Neudrží (přeskakuje) Vámi zvolený převod?

Důvodem může být opotřebení vnitřku bowdenů, zoxidovaná lanka, nebo ohnutá patka, držící přehazovačku. Doporučujeme proto zkontrolovat vedení bowdenů a lanek, případně vyměnit. Dále pak zkontrolovat, popřípadě srovnat patku rámu.

2) Kolo hůře brzdí? Páky promáčknete až k řidítkám?

Možné příčiny jsou:

a) ráfkové brzdy:

  • opotřebené brzdové špalky
  • staré bowdeny, zoxidovaná lanka

Řešením je kontrola brzdových špalíků, bowdenů a lanek, popřípadě jejich výměna.

b) hydraulické brzdy:

  • opotřebené brzdové destičky - v případě opotřebení destiček až na kov hrozí zároveň poškození brzdových kotoučů
  • opotřebení brzdových kotoučů – v případě jejich přílišného zeslabení hrozí jejich zborcení a zaseknutí brzdy a z toho plynoucí nebezpečí úrazu
  • zavzdušněné brzdy – brzdy je nutno odvzdušnit, vyměnit kapalinu a správně natlakovat, což zabrání ztrátě brzdné síly (např. v delším sjezdu)

3) Kolo ve vyšších rychlostech vibruje?

Důvodem může být špatně nasazený plášť, nebo rozcentrovaná kola. V takovém případě je nutné zkontrolovat usazení pláště a zároveň správné napnutí drátů (paprsků) a kola vycentrovat na stolici.

4) Z kola se ozývá praskání či jiné zvuky?

Předně je nutné zkontrolovat místa odkud se zvuky ozývají – hlavové složení, středové složení, náboje, představec atd. Následně vše v místě rozebrat, promazat, opět smontovat a správným momentem komponenty dotáhnout.

5) Obáváte se o komfort při Vaší dovolené?

Řádně připravené cyklistické vybavení Vám zajistí, aby byl pro Vás čas strávený v sedle opravdovým zážitkem a kompenzací za vysoké náklady spojené s letní cyklistickou dovolenou.